nomadliv

och nu befinner jag mig i gröten
kollektivet i stuvsta med folkisvänner
det är fint med kära återseenden
och snart ska jag bege mig
ned till staden
vandra timtals omkring i gränder
sätat mig ned och skriva o dricka kaffe

uppsala var fint, västerås likaså
och mycket sol och värme har det blivit
men nu är det snart dags att bege mig hem hem igen
till älskade malmö och familjen där

det drar i mig som vanligt om vart jag ska ta vägen
men jag stannar där ett slag och sen när löven faller ned igen
får vi se vart nästa steg tas
innan dess
så blir det att fasa och resa ett slag
och se solen spricka igenom igen
bo i en stuga i skogen vid en sjö i sommar

nu blir det att andas fritt ett slag
och med musik i lurar gå varv efter varv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback