one day i will to

its an angry mob outside
and for some reason they now were to go

samlar mina tankar och planer
skramlar ihop och formulerar om
lägger band och drar i de röda trådarna

dessa dagar bjuder på en anna form av vår
och en sådan man inte lätt glömmer
har vi blivit barn igen?
älskar damm och regn och trädklättring
cyklar sent om nätterna
går på folkmusik gratiskonserter
och landar mjukt där jag slår mig ned
du har tillräckligt mycket att göra
för att känna dig levande
och du verkar nöjd ändå
även om du äter upp dig själv
spottar ut och biter igen

skickade ett mail idag
höll andan och kastade mig ut
förväntar mig inget svar alls

för när sommarkvällarna här börjar bli kyliga igen
då är jag långt borta

dit ingen når

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback