så som minnen ser ut

så hörde jag
att det var långt till söder
och långt till norr
ja långt åt alla håll

du behöver en ny sanning
och höra denna säregna sång
hoppas på det kort som inte har lagts
och friheten i orden som skrivs
samvetskval mot min egen kunskap
och jag drömmer hårt tills det bränns

i höst är vi trygga bakom väggarna här
ett smart drag och en lanterna på en båt långt ut till havs
förstå
det är natten som tränger sig på
du vet de där bränderna
de förstår bara allt som är gott

en spricka i en skarv som håller ihop
res dig upp och brinn av de trådar som håller dig fast

det är du och jag min höst
och jag ser lyckan i de gulnande löven

en gammal adress satt klistrat på skärmen plötsligt
i staden med barrbuskar utanför balkongen
oj drömmar om en högre höjd
sedan tog oss dit och längre bort än så
vågrätt och vi drog handen genom jorden
och stora världen bredde ut sig inför oss

tar en ny mössa
och det blev en grå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback