sommaren omvandlas till höst

ibland tusen fenomen
och vi lämnar alla lögner utanför

jag och mitt fikonträd
stilla
utanför är vår indiansommar
och solen skiner in
lågt och tätt intill

vi lämnar allt tillbaks inatt
reser oss iväg
och ljuger inför det vi ser
vi korsar gränserna dit ingen vågat sig förut
viker oss för äventyret och chansen att bli lämnad ifred

det kom annat i vägen

och det blev helg
vi går ut för att hitta in?

höstlöv
vackra färger värmer i sjalen
binder in mig omkapslar mig in
i tusen sjalar och tygeroch ger mig ut på promenad
ur ett annat format ser man dagarna
med solen som sakta stiger ner nära inpå

du
man hittar alltid hem till slut
när sommaren omvandlas till höst





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback